Vilkår for retur

Angrerett

Hvis du vil bytte en vare du har kjøpt kan du selvfølgelig sende den tilbake til oss, men vi må ha mottatt den innen 14 dager. Etter dagens angrerettlov av 2014 er angrefristen på 12 mnd dersom kjøperen ikke har mottatt opplysning om at det foreligger angrerett og et standardisert angreskjema. Hvis Motekroken sørger for at denne opplysningen vil bli gitt i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen kjøperen mottok opplysningene, jf. angrerettloven § 21 jf. § 8 første ledd bokstav h. Ved en retur vil vi enten kunne sende deg en annen vare eller du kan få pengene tilbake.

Vi gjør oppmerksom på at alle returvarer må være i samme stand som de var da de ble sendt, dvs. ubrukte og med alle lapper på. Truser og bikinier byttes ikke. Du som kunde dekker fraktkostnader, herunder porto og emballasje, hvis varen skal returneres. Vi anbefaler at du sender med sporing, da har du en forsikring om pakken skulle bli borte i posten. Dette er selvsagt frivillig, men det er du som kunde som står ansvarlig for returen. Om du ønsker å returnere varer kjøpt i nettbutikk direkte i butikken, kan disse byttes i en annen vare, eller du kan få en tilgodelapp. Ønsker du pengene tilbake, må varen sendes til oss via nettbutikken.

Angrerettsskjema vil bli sendt til deg med pakken du har bestilt. 

Brukes angreretten på varer som er betalt med rabattkupong/rabattkode/rabaterte gavekort, er det beløpet du har betalt for varen og ikke varens salgspris, som refunderes. Ved retur og benyttelse av angrerett kan man altså ikke få refundert et høyere beløp enn det man har betalt for varen.

Returadresse:
MOTEKROKEN AS
KNUTSTØL, 2953 BEITOSTØLEN

Reklamasjoner/skade under levering

Dersom det oppdages feil eller mangler på et produkt kjøpt gjennom Motekroken sin nettbutikk, må kjøper innen rimelig tid gi oss beskjed om dette via e-post eller telefon. Produktet sendes så kostnadsfritt tilbake, og ny vare vil bli tilsendt så fremt lagerbeholdningen tillater det. Har man kjøpt produktet gjennom nettbutikken dekker vi porto til og fra ved behandling av reklamasjonsproduktet. Når reklamasjonen er godkjent refunderer vi kostnadene tilbake til din konto, eller sender en ny vare. Ta kontakt med oss ved en retur, da dekker vi frakten ved fremleggelse av fraktkvittering.

Alle varer blir kontrollert for feil og mangler før de blir pakket og sendt til deg som kunde. Skulle det oppstå uhell under frakt så det blir synlig skade på emballasjen, må du ta bilde og kontakte oss med en gang slik vi kan ordne opp i situasjonen. Send det til oss på e-post: post@motekroken.no.

Forbehold

Vi tar følgende forbehold:

  • Varen kan være utsolgt.
  • Farge kan avvike noe fra virkeligheten. Bilder kan oppfattes ulikt på ulike dataskjermer, mobile enheter osv.
  • Skrivefeil på produkter.
  • Avvik kan forekomme, da lagert vårt reguleres elektronisk.